I tre dager går butikker og spisesteder i Lyngdal sammen om å selge matretter og produkter for en hundrelapp. Konseptet «Lyngdal i 100» var det Lister som tok initiativ til for tre år siden.

Konseptet synliggjøres med annonsekampanje i Listers kanaler på papir, nett og i sosiale medier.

 

 

I år gikk handledagene «Lyngdal i 100» av stabelen 8. til 10. februar. 40 butikker og spisesteder var med på kampanjen som skal trekke flere kunder til handlegatene i Lyngdal.

– Noen synes det er vanskelig å finne varer de kan selge for 100 kroner. Da løser de det gjerne med å gi 100 kroner i avslag. Vi finner alltid en løsning så alle kan være med, sier salgssjef Niklas Brandel.

Arrangementet var lagt til dagene før morsdag og valentinsdagen. Tidligere har butikkene hatt litt ulike konsepter i forbindelse med disse dagene, men Lister24 har nå lyktes med å samle de fleste om «Lyngdal i 100».

– Det første året var dette fantastisk bra for butikkene. Siden har det gått litt nedover. Nå har vi kommet frem til at vi skal endre konseptet litt til neste år. Vi vil lage en mer fullstendig pakke til butikkene, forteller Niklas Brandel.

Butikkene har savnet synliggjøring av kampanjen i butikkvinduene, så pakken som Lister planlegger til neste år vil sannsynligvis inneholde plakater.